دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با ریاست دانشگاه زنجان جهت افزایش همکاری صنعت و دانشگاه

در جلسه‌ای که با حضور ریاست دانشگاه زنجان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و رئیس گروه تحقیق، پژوهش و نوآوری شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار گردید راهکاری‌های افزایش همکاری صنعت و دانشگاه در زمینه حل چالش‌های بخش آب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه آقای دکتر بازرگان ضمن خیر مقدم به آقای مهندس افشاری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای و خانم دکتر کرم‌زاده رئیس گروه تحقیق، پژوهش و نوآوری شرکت مدیریت منابع آب ایران، با اشاره به سابقه همکاری دانشگاه و شرکت آب منطقه‌ای در سنوات گذشته بیان داشتند که از مشکلات شرکت آب منطقه‌ای آگاهی دارند و برای تقویت ارتباط دانشگاه و جامه و صنعت جهت حل این چالش‌ها ابراز آمادگی نمودند. ایشان با اشاره به توانمندی مرکز رشد دانشگاه در ارائه فناوری، بر حمایت حداکثری از این مراکز تاکید داشتند. ایشان همچنین معضلات اجتماعی مربوط به مناقشات آبی را با اهمیت عنوان نموده و برای حل اینگونه مشکلات با شرکت آب منطقه‌ای اعلام آمادگی نمودند.

در ادامه آقای دکتر رحمانی به معرفی نمایندگان دانشکده‌های حاضر در جلسه (دانشکده علوم پایه، دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده کشاورزی) پرداختند و پتانسیل دانشگاه را جهت همکاری در زمینه‌های مطالعات پایه و فناوری با صنعت قوی عنوان کردند.

 سپس آقای مهندس افشاری ضمن اشاره به سابقه همکاری‌های شرکت آب منطقه‌‍‌‌ای و دانشگاه، از همکاری هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه جهت حل چالش‌های بخش آب استقبال نمودند. ایشان با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین، استفاده از پتانسیل دانشگاه‌‌های کشور به خصوص دانشگاه‌‌های سطح استان را جهت حل چالش‌های بخش‌های مختلف صنعت آب را بسیار راهگشا عنوان داشتند.

 در ادامه خانم دکتر کرم زاده ضمن تشکر جهت برگزاری جلسه هم اندیشی شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه، همکاری‌های صنعت و دانشگاه را در زمینه‌های مشاوره‌ای و تحقیقاتی برای حل مشکلات بخش آب اقدامی مثبت ارزیابی نموده و خواستار تبیین نقشه راه 10 ساله پژوهش و فناوری برای شرکت آب منطقه ای با همکاری دانشگاه شدند. در نقشه راه تحقیقات و فناوری چالش‌ها بصورت دقیق تبیین گردیده تا در صورت تامین اعتبار پروژهای تحقیقاتی مربوطه شروع به کار نمایند. ایشان همچنین بر حمایت از پارک‌های علم و فناوری و استفاده از ظرفیت صندوق نوآوری شکوفایی جهت پروژه‌‍‌های ساخت ادوات سنجش کمی و کیفی آب تاکید داشتند.

آقای مهندس صنعتی معاونت برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به کارهای تحقیقاتی قابل توجهی که در دانشگاه در زمینه چالش‌های بخش آب تعریف می‌شوند خواستار سوق پیدا کردن این پروژها (پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری) در راستای چالش‌های شرکت آب منطقه ای شدند. ایشان با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد نخبگان استان جهت استفاده از ظرفیت‌های طرح شهید احمدی روشن، امکان حمایت مالی از پروژه های تحقیقاتی در غالب این طرح را عنوان نمودند.

 در ادامه اساتید حاضر در جلسه به ارائه زمینه کاری خود پرداختند و نمایندگان دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه استفاده از ظرفیت طرح‌هایی مانند طرح شهید احمدی روشن، صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران استان، و دانشجویان پسا دکتری را در تقویت همکاری دانشگاه و صنعت بسیار کارآمد عنوان نموده و بر استفاده از این ظرفیت ها تاکید داشتند. اعضای هیئت علمی و همچنین فرایند اداری مورد نیاز در شرکت‌های آب منطقه ای را جهت دریافت اطلاعات و گزارش‌های از جمله چالش‌های انجام پروژه های تحقیقاتی عنوان نمودند و خواستار تسهیل دریافت اطلاعات از آب منطقه‌ای شدند.

کد خبر: 3017
  تاریخ خبر : 2 مرداد 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 2 مرداد 1401
 مدیر سایت
 735

خدمات سایت

اطلاع‌رسانی

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000