نخبگان می توانند در گذر از بحران کم آبی، نقش مهمی ایفا کنند

برگزاری جلسه همفکری و تبادل نظر با بنیاد نخبگان استان زنجان در هفته پژوهش

به مناسبت هفته پژوهش جلسه همفکری و تبادل نظر در راستای همکاری مشترک فی مابین شرکت آب منطقه ای زنجان و بنیاد نخبگان استان با حضور "اسماعیل افشاری"مدیرعامل این شرکت و "سیف اله رسولی"رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از استاتید برتردانشگاههای زنجان ، معاونین و مدیران ستادی شرکت آب منطقه ای زنجان در سالن جلسات شهید شهریاری برگزارشد.

در ابتدای جلسه،"کاظم پورعبداله"مدیر دفتر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسیهای اقتصادی شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه حدود 6 ماه است که در خصوص طرح شهید احمدی روشن با بنیاد نخبگان استان در حال تبادل نظر و گفتگو هستیم،اظهارکرد:چون حجم پروژه های این شرکت بالاست و حوزه های تخصصی متعددی دارد، برای همکاری و تبادل نظر در قالب مشاوره و راهنمایی بایستی قسمت های مختلف بصورت مشخص به این بنیاد معرفی گردد.

رئیس بنیاد نخبگان استان نیزبا گرامیداشت هفته پژوهش و قدردانی از شرکت آب منطقه ای زنجان به جهت برگزاری این جلسه،گفت: حرکت استعداد‌‌های برتر در مسیر اثرگذاری، بر اهمیت حضور دانشجویان در هسته‌های طرح شهید احمدی روشن در راستای حل مسائل استان و کشوراست.

رسولی همچنین، به برنامه‌های مختلف آموزشی، توانمند‌سازی و فرهنگی بنیاد اشاره کرد و افزود: حضور استعدادهای‌برتر در این برنامه‌ها باعث آشنایی آنان با شرایط جامعه و توانمند‌سازی هر چه بیشتر استعدادهای آنان می شود.

وی در خصوص استفاده ازاین ظرفیت برای شرکت آب منطقه ای زنجان، خاطرنشان کرد:در این طرح، اگر شرکت مشکلی داشته باشد که نیازمند کار مشاوره ای باشد،می تواند استاد خوب و برتر را انتخاب نموده و از این طریق تا رسیدن به هدف نهایی این که حل مشکل و مرتفع نمودن مسئله است، ادامه یابد.

این استاد دانشگاه ادامه داد:در این روند 50 درصد هزینه نیروی انسانی را این بنیاد تقبل می کند و مابقی به عهده دستگاه مربوطه خواهد بود.

"سعید صنعتی " معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای زنجان نیز در این جلسه گفت:می توان از طریق هدایت برخی پایان نامه های دانشجویی که با رشته آب و سدسازی مرتبط است به سمت موضوعات منابع آب استان با اعتبار اندک برخی مسائل آبی در این منطقه را حل و فصل نمود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، نیز ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و 16 آذر روز دانشجو، اظهارکرد: همانگونه که همه اطلاع دارند،مسئله مهم امروز کشور، آب است و رسالت همه دانشگاهیان و مردم عادی نیز بایستی در این راستا قرار گیرد تا آینده منابع آبی کشور و استان را تضمین نمائیم.

افشاری، با تاکید بر استفاده 90 درصدی آب استان در بخش کشاورزی با توجه به راندمان پائین این بخش ،تصریح کرد:در این خصوص بحث کنتورهای هوشمند مطرح است که پیشنهادی از سوی استاندار محترم زنجان در جلسه شورای حفاظت استان مطرح شد که از ظرفیت کنتورهای هوشمند فهام که متعلق به شرکت توزیع نیروی برق استان است و از این طریق می تواند میزان مصرف برق کشاورزان را مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود:این موضوع نیز می تواند از طریق اساتید دانشگاه و نخبگان دانشجوی استان پیگیری شود که بتوان میزان دقیق مصرف آب در بخش کشاورزی را مورد ارزیابی و پایش قرارداد.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان،آب سطحی را نیز از دیگر دغدغه ها و مسائلی دانست که استان را تحت تاثیر خود قرارداده است و به میهمانان جلسه پیشنهاد داد که اگر بتوان میزان مصرف دراین بخش را نیز مورد ارزیابی قرار داد ، راه حل مناسبی را برای آب های سطحی که معیشت برخی کشاورزان به آن وابسته است،اتخاذ نمود.

لازم به ذکر است،در این جلسه اعضای حاظر به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص موضوع جلسه و اینکه رسیدن به یک نظر واحد و تبدیل آن به یک توافنامه همکاری مشترک پرداختند.

کد خبر: 2677
  تاریخ خبر : 16 آذر 1400
 مدیر سایت
 629

خدمات سایت

اطلاع‌رسانی

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000